The Fort - zo heet het evenement - heeft geen tijgers of leeuwen langs de linie lopen maar wel andere griezelige beesten die de deelnemende teams de stuipen op het lijf gaan jagen. Bedrijven of andere groepen - die denken voldoende stressbestendig te zijn - kunnen zich aanmelden met een sponsorpakket. Door deel te nemen steun je het goede doel en strijd je voor eeuwige roem. Marc van ‘t Veer van de Junior Kamer Zaanstreek heeft er zin in: “The Fort is echt een fantastisch evenement. De bijzondere ruimten in en rondom het fort lenen zich uitstekend voor ons fundraisingevenement. De spouwgang bijvoorbeeld of de geschutkoepel zijn allemaal ruimten die straks gevuld worden met uitdagende opdrachten die wij zelf hebben bedacht.” De commissie wil aan deze krant natuurlijk niet in details verklappen wat ze precies allemaal gaan doen, maar beesten en vreemde figuren gaan een belangrijke rol vervullen.”
Marc grijnst: “Het worden echt pittige opdrachten, want we hebben goed gekeken naar voorbeelden uit Fort Boyard. We hebben ook al een zenuwslopend eindspel bedacht.” Het wordt een uniek evenement van formaat dat samen met het evenementenbureau FORTTreffelijk wordt georganiseerd. FORTtreffelijk verzorgt al geruime tijd bijeenkomsten, trainingen en allerlei feesten op het Fort Markenbinnen met eigen ‘escaperooms’ en ‘lasergames’.
White ranch
De teams van bedrijven en particulieren strijden onder leiding van hun teamcaptains tegen elkaar en halen daarmee geld op voor zorgboerderij White Ranch uit Assendelft. Marc: “Eén van de missies van onze kamer is het leveren van vrijwillige diensten voor goede doelen. We hebben er dit jaar voor gekozen om geld in te zamelen voor de bouw en inrichting van een educatieproject voor scholen.
Het biologisch melkveebedrijf aan Zeedijk in Assendelft is namelijk ook dagopvang voor zorgcliënten. De boerderijeducatie voor scholieren betekent ‘een dag belevend leren’ op de boerderij. Kinderen krijgen op de zorgboerderij een reëel beeld van de oorsprong van voedsel, landbouw, natuur in hun eigen omgeving. Marc: “ De kern van de Junior Kamer is ‘learning by doing’ en daar sluit dit goede doel perfect op aan. ‘Thrillseekers’ die duurzame ondernemers als White Ranch ook graag steunen kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor ‘The Fort, #itsnogame!’
Over de JKZ
Junior Kamer Zaanstreek is een netwerkorganisatie dat zich richt op persoonlijke ontwikkeling en bedoeld is voor ondernemende mannen van 25 tot 40 jaar. De JKZ is onderdeel van de Junior Kamer Nederland, wat weer een onderdeel is van de Junior Chamber International: een wereldwijde organisatie. www.jkz.nl
Terug naar overzicht